Patronatele din turism, nemultumite de desfiintarea birourilor de promovare din strainatate
"Masura este necomerciala si neprofesionista, este contra rezultatelor pozitive. Si va influenta negativ rezultatele in turism. Ministrul Turismului nu intelege ca in turism nu se vand robineti. In turism se vinde incredere pe termen lung, amabilitate, protectia turistului, se construieste o relatie cimentata", a spus Fodoreanu, pentru News.ro.
In Romania exista in prezent circa 2.600 de agentii de turism licentiate, din care doar 25-30 sunt specializate sa aduca turisti straini in tara.
Reprezentantul FPTR sustine imbunatatirea activitatii directorilor birourilor de promovare turistica, dar nu desfiintarea lor.
Reorganizarea Ministerului Turismului trebuia sa fie realizata intre noiembrie si ianuarie, afirma Fodoreanu, care este si presedinte-fondator al comisiei de incoming al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
"Reprezentantele si targurile au fost singurele actiuni de promovare, orice alta incercare a esuat. Pentru orice alta masura trebuia sa se consulte cu asociatiile, cu mediul de afaceri. Or, noi ne-am trezit direct cu propunerea de desfiintare", a precizat Fodoreanu.
Vicepresedintele FPTR critica atitudinea ministrului Turismului, care a atacat sefii birourilor de promovare din strainatate.
"El distuge o retea cu niste oameni capabili, care mergea de ani de zile. Este o mare rusine ca i-a ponegrit in halul asta. Directorii acestia sunt ca vinul: cu cat sunt mai vechi, cu atat sunt mai buni. Sunt super profesionisti si isi fac treaba", a mentionat Fodoreanu.
Detalii, pe Economica