Pasagerii din Romania au pierdut 2.500 de ore de vacanta din cauza zborurilor intarziate
Pasagerii din România ai companiilor aeriene au pierdut 2.500 de ore de vacanta în vara anului trecut din cauza nenumaratelor întârzieri. Un raport AirHelp, organizatie din lume specializata în drepturile pasagerilor aerieni, avertizeaza cu privire la întârzierile din acest sezon estival. La nivel international, mai bine de 1,2 milioane de zboruri au fost întârziate în 2018, în perioada 15 iunie - 15 septembrie, dintre care aproape 305.000 au fost în Europa.
In perioada mai sus mentionata, un numar de 636.000 de pasageri din Romania s-au confruntat cu zboruri intarziate, dintre acestea aproape 5.600 au decolat cu o intarziere mai mare de 15 minute, iar 100 au fost anulate. In ceea ce priveste zborurile eligibile pentru compensatii (intarzieri mai mari de 3 ore) in perioada sezonului estival, peste 23.000 de pasageri au fost afectati.Acelasi numar este asteptat si pentru 2019, mai ales ca luand in calcul primele 3 saptamani din iunie 2019, peste 1.180 de zboruri din 3.800 care au plecat din Romania s-au confruntat cu intarzieri mai mari de 15 minute si anulari.
Baza de date comprehensiva pe care AirHelp o are arata ca cel mai prost la capitolul punctualitate in Europa sta Germania, cu 48.000 de ore de zbor intarziate, foarte aproape fiind si Marea Britanie. Desi Romania inregistreaza intarzieri, tara noastra se afla printre cele cu o punctualitate de top, imediat dupa Finlanda. Pe perioada verii, charterele si-au pastrat punctualitatea, anul trecut doar cateva au avut intirzieri semnificative in perioada Iunie-septembrie.
Familiile, cele mai afectate
Familiile care merg in vacanta de vara vor fi probabil cele mai afectate. Studiul AirHelp pentru perioada 15 iunie – 15 septembrie 2019 estimeaza ca peste 592.000 de pasageri se vor confrunta cu intarzieri mai mari de 15 minute si anulari ale zborurilor lor, un numar de peste 5.200 cu probleme.
„Milioane de pasageri ai companiilor aeriene au fost in situatia in care sa astepte zborurile intarziate anul trecut si avem in fata o a doua vara de haos daca industria aviatica nu ia masuri. O multime de persoane dintre cele afectate au pierdut ore intregi din vacanta lor, iar acest lucru este inacceptabil. Pasagerii inteleg ca nu intotdeauna se pot evita intarzierile, insa companiile aeriene si aeroporturile isi vor pierde din credibilitate daca nu-si imbunatatesc situatia. Pasagerii merita servicii mai bune si speram ca informatiile pe care le furnizam sa imbunatateasca situatia acestui sezon estival”, spune Marta Koziarz, expert AirHelp.
Detalii, pe Economica