Efectul low-cost pe cursele interne: traficul de pasageri s-a dublat
Prima companie aeriana care spargea monopolul Tarom pe cursele interne a fost Blue Air. Compania a lansat pe 25 octombrie 2015 zborurile dintre Bucuresti si Iasi. La cateva luni, si competitorii Wizz Air si Ryanair au lansat noi zboruri interne, spre Cluj-Napoca, respectiv Timisoara. Iar traficul de pasageri pe rutele interne s-a dublat in primul trimestru din acest an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, arata datele Institutului National de Statistica (INS).
Astfel, daca totalul pasagerilor imbarcati si debarcati de pe cursele interne regulate si neregulate pe aeroporturile din Romania a fost de 319.233 in primul trimestru din 2016, acest numar s-a dublat in aceeasi perioada a acestui an.
Si numarul pasagerilor imbarcati si debarcati de pe aeroportul Henri Coanda aproape ca s-a dublat. Traficul a crescut de la 158.560 de pasageri in primul trimestru din 2016, la 302.494 de pasageri in primele trei luni din acest an, mai arata datele de la INS.
In vara anului trecut, Tarom a pierdut monopolul pe ruta Bucuresti-Cluj-Napoca, atunci cand Wizz si Blue au lansat noi zboruri. In cifre, traficul de pasageri a crescut cu 168% in primele trei luni din acest an, coparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Astfel, de la un trafic de putin peste 43.000 de pasageri, la inceputul acestui an s-au imbarcat si debarcat aproape 123.000 de pasageri.
Pe aeroportul din Timisoara, traficul a crescut cu 146%, la un total de 97.167 pasageri. Si pe aeroportul din Iasi s-a intregistrat o crestere a traficului de 46%, la 90.353 psageri imbarcati si debarcati.
Detalii, pe Economica