Cu mai putine avioane, Tarom pierde cota de piata in favoarea companiilor low-cost. Va fi "batuta" si de Ryanair
Bulgaria si Romania au fost pietele cu cea mai rapida crestere in 2016, in ceea ce priveste capacitatea de locuri disponibile, arata datele OAG Analyser, citate intr-un studiu realizat de SeeNews si remis ECONOMICA.NET.
Rata anuala de crestere pe piata din Bulgaria a fost de 25,4%, urmata de Romania, cu o crestere a capacitatii de 21,6%. Spre comparatie, pe pietele din Ungaria si Polonia, cresterea anuala inregistrata a fost de 12,9%, respectiv 12,8%. Cresterea a fost data de expansiunea companiilor low-cost, se mai arata in studiul citat.
Pentru operatorul low-cost Wizz Air, piata din Romania este a doua cea mai importanta din Europa Centrala si de Est, dupa cea din Polonia. Compania si-a pastrat pozitia de lider, in timp ce compania nationala a pierdut in mod semnificativ cota de piata in ultimii doi ani. Numarul de pasageri transportati anul trecut de Tarom a ramas stabil, cu o usoara crestere de 1%, si ramane neatins de competitia dinamica din partea celor trei mari companii low-cost.
Blue Air a depasit Tarom. Ryanair va face acelasi lucru anul acesta
Romania este singura tara din Europa de Sud-Est care are propriul operator low-cost. Este vorba de Blue Air, care opereaza zboruri de pe sapte aeroporturi din Romania si a fost a treia cea mai mare companie aeriana de pe plan local. Compania a anuntat ca a transportat 3,6 milioane de pasageri. Anul trecut, Blue Air a avut o capacitate de 3,8 milioane de locuri, in crestere cu 74% fata de 2015. Iar datele pentru primele patru luni din acest an arata o crestere a capacitatii cu 60% fata de aceeasi perioada a anului trecut, se mai arata in studiul citat.
Detalii, pe Economica